CzechTourism – Česko, země příběhů

O kampani: Cílem kampaně je hlavně změnit dovolenkový trend posledních let – jezdit na prázdniny do zahraničí. Česko – země příběhů chce přilákat české turisty k trávení dovolené v rodné zemi a přispět k tomu, aby se počet noclehů v destinacích zvýšil. Na otázku proč se Češi stále vydávají na zahraniční cesty, je velmi jednoduché odpovědět: ještě nejsou nasycení cestováním do cizích zemí a hlavně kvalita českých destinací je často povážlivá. CzechTourism to chtěl změnit, zahájit tažení proti mnohokrát silnějšímu nepříteli – písčitým plážím, palmám a hotelovým komplexům.
Pro kampaň byl využit bohatý media mix. Kniha, printové vizuály zobrazující vybrané destinace a stejně jako úryvek z knihy na přebale lákají i ony stručným textem k tomu, abyste se do nich ponořili. Obrazově i textově velmi povedené mají velký potenciál zasáhnout vybranou cílovou skupinu. Například příběh o Vile Tugendhat a zmínka o onyxové stěně, která při západu slunce přirozeně mění barvu, podle mého názoru naláká k návštěvě slavného architektonického skvostu mnohé z těch, co to už několik let odkládají. Taktéž videa – mini pořady, která jsou dle mého naprosto božská a byla radost trávit hodiny ve střižně anebo jen čekat, až budou všechny snímky hotové. Vše tvořeno s pořádnou dávky atmosféry. A nechybělo mé oblíbené Broumovsko.

Další součástí kampaně je webová stránka www.ceskozemepribehu.czkterá se příběhovým destinacím věnuje podle typu aktivit. Najít zde tak můžeme Příběhy ZDRAVÍ, MĚST, KRAJINY a S ATMOSFÉROU a prezentují se zde například lázně v Luhačovicích, Zlín, Olomouc nebo třeba Broumovsko. Speciální sekce je také věnovaná příběhům od zákazníků, respektive návštěvníků.

Moje náplň práce: Exekuční řešení  a řízení celé kampaně, kdy prvotním setkáním s klientem byl vyhraný tendr, který jsem také celý zpracovávala včetně právních náležitostí. Celý projekt byl velmi časově náročný a rozmanitý, ale o to víc mě bavilo vidět a poznávat celou ČR, protože i já ráda cestuji po ČR. U této kampaně bylo nejnáročnější splnit požadavky klienta na různé náležitosti, které pod státní kampaně patří a držení se na uzdě, oproti jiným komerčním subjektům. K tomu jsem si ale mohla zrealizovat i lehkou guerilla kampaň, kdy jsme na Petříně kreslili s mladými umělci křídami na zem a dělali takzvané „májové chodníčky“ – tedy skutečně na prvního máje jsem zorganizovala kreslení po chodnících křídou (neškodné) – sami návštěvníci parku se zapojovali a já jsem jim tak nenápadnou formou mohla říct proč to děláme a říci o kampani“Česko, země příběhů“

Ukázky z kampaně: